MIISS THAILAND 2008

ja saknar thailand som fan å ja ångrar att ja inte bloggade när ja va där.... men som tur var gjorde min kompis caroline de. så ja ska sno inläggen av henne så ja kan läsa dom på min egen blogg om nåra år, tack carro för du bloggade bra av dej ;) hihi ,, <3333

2008-04-07

det ar helt underbart i thailand , det ar soligt och skitvarmt och det ar fullt med palmer, me like XD <3 fast det var lite jobbigt att flyga, vi akte halv tre pa dagen och kom fram till bangkok vid 3 pa natten, sen skulle vi byta flyg och nar vi antligen kom till krabi var mammas vaska borta, javligt smart. men vi fick klara oss utan den sa nu sitter jag har i varmen framfor datorn. jag har typ badat i poolen hela dagen och sen sov vi tva timmar. nyss var vi ute och shoppade och at middag. klockan ar nio i thailand och jag tror att den ar 5 dar hemma, men jag ar jattetrott och ska snart sova. det ar skitmycket markesklader har, fast jag tror att jag sparar pengarna till bangkok. har finns det typ bara billabong och diesel. juste, jag lag typ max tio minuter i solen och blev redan lite brun. jag kommer bli varsta negern nar jag kommer hem :o vart hotell ar asfint, jaaaattestor pool med poolbar, kan det bli battre ? fast vi ska bara stanna har i tre natter, sen drar vi vidare. men aja , jag bloggar mer nar jag har kommit till ett nytt stalle :)
saknar alla soetnosar dar hemma, ;) puss  /thailandbruud (a)

2008-04-10

koh lanta

aaaaj, jag har brant mig :( jag tog ingen solkram for jag trodde aldrig att det skulle gora sa ont att branna sig. jag brukar liksom aldrig branna mig, fan jag skulle aldrig ha struntat i solkram. fast jacob, mamma och philip har i forsig brant sig mer. dom ar typ helt roda. nu ar vi alltsa i koh lanta, vi kom hit idag med bat. det ar fint har men jag saknar krabi. innan vi akte badade vi pa en jattefin o som hette poda island. det var turkost vatten och massa coola fiskar som jag snorklade med. fast dom bet mig nar jag gav dom banan :O det var aslaskig. sen efter det red vi pa elefanter i djungeln. jag och victoria satt pa huvuvdet. jattelaskigt men kuuul :D saknar vart lyxhotell i krabi men det ar fint har ocksa; hotellet ligger precis vid stranden. aja, imorgon aker vi till koh muuk en natt, sen phi phi island tre natter, phuket i fem eller fyra natter och till sist shoppar vi loss i bangkok. faaan vad kul XD kommerm inte pa sa mycket mer att skriva och jag maste dra, tiden tar slut. jag har det bra pa koh lanta, men saknar alla dar hemma, puuuuuss <333

2008-04-12

phi phi island

tjaaaaaaaaaa alla fulingar i sverige . nu har vi precis kommit till phi phi island.  pa koh lanta var dt samst, typ inget o gora och sunkigt hotell. men sen bodde vi pa lyxhotell pa koh muuk. det var sa javla fint dar, typ sma stugor pa stranden och fett fint vatten. jag lovar att det var femstjarnigt. men vi bodde bara dar en natt sen akte vi till phi phi island. jag trodde att vi skulle bo pa fint hotell har ocksa men tydligen inte. rummen ar typ uppe i bergen med hundra trappor, jag doooor. sen ar poolen typ jatteliten, max tre meter lang. och det ar varmt och jobbigt. men nu sitter jag har pa ett internat cafe och har just shoppat en playboy troja (a) jag ar inte sa brun har jag kommit pa :o alla andra ar typ neger sa jag maste fan sola hela dagen imorgon, man vill ju inte komma hem och vara blek :D men jjaa, sen maste jag fa thailandsk massage ocksa, det gor jag nog pa phuket. men just nu ska jag bo pa det har skithotellet i tre natter, feeett boring. aja, far val se framemot 6 natter i phuket sen da ;) och shopping i bangkok, fan vad najs :D men vi ses den 22 april , alskar er <33

2008-04-13

nyarsåfton

tahah, thailand har nyarsafton idag :D men dom har typ som tradition att spruta vatten pa varandra hela dagen. jag blev helt blot nar jag gick genom stan, fett sur jag blev. seriost, dom kastade mjol pa mig ocksa. men innnan idag har jag snorklat pa varldens finaste strand. och det var ascoolt att snorkla. jattefina fiskar och ett jattestort korallrev. typ det finaste jag sett i hela mitt liv, och imorgon kanske vi ska dyka ner med tuber :o fast det ar ganska dyrt sa vi far se. men jag vill det, man ser massa fiskar, hitta-nemo fiskar :D och stora turkosa och regnbagsfiskar, asballt juu xD nu ar det bara en dag kvar pa phi phi island, sen blir det phuket :) men jag ska dra nnu , pusspuss <33333


2008-04-16

phuket

assoooow aaaaaj, jag e sjuk :( jag har sa javla ont i orat, och jag ar forkyld och har ont i halsen. kan det bli varre ? kul att vara sjuk nar man e utomlands. jag ar fett ledsen. fast typ alla forutom mamma ar sjuka. jag, victoria och philip har ont i vanster ora. jag och victoria sitter har pa internet cafet och typ skriker av smarta, hahah. men det gor faktiskt as ont. men nu ar vi i alla fall har i phuket. direkt nar jag kom hit var jag tvungen att lagga mig i sangen och sova for jag var sa sjuk, men jag har piggnat till lite nu och kan i alla fall bada lite. igar vad jag bara forkyld, men nu ska man tydligen ha ont i orat ocksa, ah vad sur jag bliiir. men det  ar i alla fall jattekul i phuket. vart hotell ar jattefint och poolen ar skiiitstor. stranden ar lite skrapig, men helt okej. jag har shoppat har ocksa :D chanel orhangen till mig och 3 par till emelie och hennes syrra , haha fyra par liskom. sen har jag kopt gucci-solglasogon (a) men jag rakade satta mig pa mina gamla :O och sen satte sig philip pa dom jag fick lana av victoria, haha samst. men aja, hoppas jag blir frisk snart. sahar orkar man ju inte ha det :o vara sjuk pa semestern .
men vi ses om en vecka soetnosar, ni ar saknade ;) stoooor puss /carolajn


2008-04-17

en nästan perfekt dagjag har haft en ganska bra dag idag ^ fast den borjade daligt, jag vaknade och hade jatteont i orat och var pa daligt humor, sen loggade jag in pa datorn lite. sen nar jag badade fick jag vatten i orat och blev typ dov :O det var inte kul. men nar jag foljde med victoria och hennes mamma till en marknad och kopte en gucci-vaska blev jag pa gott humor igen XD han som salde vaskan ville ha typ 800 kr for den, :o jag lyckades pruta ner till 300 kr :D sen akte jag hem och badade i poolen och solade lite. jag och victoria fick gratis drinkar av killarna i poolbaren och hade det mys ;D sen har jag bara tagit det lugnt och atit godis :F och jag har inte lika ont i orat langre :D ar det inte underbart ? men nu ska jag typ sova , vi hors :)  /carolinewiman

2008-04-19

jag vill inte åka hem

okej , jag aker till bangkok imorgn, jag sover en natt dar och sen aker jag hem till cp-sverige :(
jag vill inte lamna thailand. det har varit sa javla kul har. jag har vant mej vid att bada i pool vajre dag, och att sova pa hotell och ata pa restaurang. och jag vill kunna shoppa annu mer.
jag vet, jag aker till bangkok imorgon och kan shoppa
 i tva hela dagar men endå. ooorkar itne vara i sverige , trååååk .


jag ska itne klaga mer nu , även fast det ar svart att lata bli (aaa)
idag har jag och victoria shoppat vid ngn stor marknad. jag kopte inget men victoria typ storhandlade , den galningen kopte tre adidas trojor :o so nu har hon sammanlagt 6 stycken, haha xD


sen fick vi manikyr och pedikyr :D det var jattekul, jag fick fransk manikyr pa fingrarna och rosa naglar med blommor pa tårna, dom ar jatteduktiga ju. mina naglar e asfina nu :D fast det har redan borjat lossna lite pa fingrarna nar jag badade idag :o
sen ikvall har jag och victoria typ storshoppat tuggumin XD men
dom ar fett billiga har, 1 krona for ett paket juicy fuit :D jag kopte typ 30 paket (aaaaa)

jag kommer nog inte hinna skriva mer i thailand nu,
i bangkok kommer jag ha fullt upp med att shoppa (a) men jag kanske hinner ,
annars blir nasta inlagg skrivet nar jag e hemma :)

men nu tar tiden slut fan , imorgon ska jag bränna pengar. MUHAHAHAH <3
vi ses om tre dagar , puss pa er /carolinesomalskarattshoppa


2008-04-23

hej sverige

aaaaaaaah, jag är hemma :( det är inte kul att vara hemma i sverige. eller jo, lite kanske.
men jag saknar thailand gryyyymt mycket. det är så tråkigt att gå i skolan och allt. igår var jag
 fan deprimerad men idag känns det lite bättre, om en vecka kommer det känns som om
det var jättelänge sen jag var i thailand, buhu.

juste, ska bara berätta lite om bangkok. det var jättestort, men aaaasbra shopping :D
vi åkte till bangkoks största varuhus, mbk. där fanns typ allting.
förutom märkesörhängen och märkesskor. jag köpte två par jeans, en resväska,
två vanliga väskor, en adidas tröja, parfym, två t-shirtar(en var för kort märkte jag sen :o),
ett linne(också förkort), två örhängen, ett halsband och lite till :D
fast sen köpte jag ju massa grejer i phuket och krabi. men jag är
lite ledsenför att jag inte hann shoppa upp alla pengar :( jag hade kvar typ 200 kr och
hittade inga dior örhängen eller adidas skor, fan vad sur jag blev.
men annars var det jättekul att shoppa i bangkok.

sen när jag kom hem till sverige blev jag jätteledsen. haha , men det är så mkt roligar i
thailand juu. jag tror att jag blev lite brun i alla fall, men inte så brun som alla andra är
som kommer hem från thailand XD men det gör inte så mkt. igår dansade jag också,
för första gången på typ två veckor , äntligen. jag hade inte missat så
mycket så det var ganska lätt :) idag var det skola dårå, jättekul  verkligen .
jag ligger typ efter i allting men jag orkar inte bry mig.
sen efter skolan var jag med emelie, men först fick jag vänta en halvtimme för att hon
skulle göra omprov. det är inte så långt, jag vet, men jag var rastlös XD och sen åkte vi
till täby centrum och växlade thailändska pengar och åt på mc donalds :)
jag köpte nagellack också, jag ska fan lära mig att göra fransk manikyr lika bra som
dom i thailand. hrm, lycka till.. jag har typ vant mig vid att inte ha å ä och ö på
tangentbordet så jag skriver med a hela tiden, det går fett segt :o jag är jättetrött nu,
klockan är fan fyra på natten i thailand så jag borde sova nu. men jag bloggar mer seeen :)
jättepuss / en ganska solbränd caroline (a)













Kommentarer
» Anonym

saknar som fan :( <333

2008-07-23 // 01:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback